5/23/12

some like it hot


(ph. Julia Gnatowska /  wearing second-hand dress, Modekungen shoes & bag)

  Windowblinds - check. Ice tea - check ( I'm having a do-it-yourself period in my life. My cooking is as good as my acrobatic abilities - it means it's just pathetic. If you don't believe me, let me just tell you - there was a flood near my sink just because I wanted to get the ice from the ice cubes, hitting it with the knife. I just didn't realize the ice was not yet the ice. It was water. Call me a genius.) So, ice tea - check. Hair up - check. Now I can start writing in this hellish heat. I recently noticed that, besides many many things of course, I'm really good at complaining. I mean I'm a master. First I say I love winter, then in the middle of January sitting at home with the red nose, I just wish it was over. I dream about summer, the Sun. The summer came two days ago. And I've already had enought of it.

Zaciągnięte żaluzje - są. Mrożona herbata (czyli wytwór moich Zrób-to-sama starań. Moje poczynania w kuchni są mniej więcej tak zaawansowane, jak mój taniec akrobatyczny - czyli na poziomie żenującym. Świadczyć może o tym fakt, że okolice zlewu nawiedziła powódź, kiedy tłukąc nożem w pojemnik na lód, próbowałam wyciągnąć kostki lodu, a wcześniej nie zdążyłam się zorientować, że substancja w foremce jest jeszcze w stanie ciekłym). Tak więc, mrożona herbata  - jest. Spięte włosy  - obecne. Mogę zacząć pisać w tym przeklętym upale. Doszłam ostatnio do wniosku, że co jak co, ale narzekanie mi wychodzi obłędnie. Niby twierdzę, że kocham zimę, ale w styczniu, siedząc z przemrożonym nosem, przeklinam tę porę roku i wszystko, co z nią związane. Marzę o upałach, marzę o lecie. Dwa dni temu przyszło "lato". Mam już go serdecznie po dziurki w nosie.



Is it really so hard to keep the temperature at the level of 22 degrees Celcius instead of attacking good fellows with 30? People (well...I) are unaccustomed, they wear black in the morning, poor, unconscious of the fact that in six hours they will be dying in the means of public transport.

 Czy tak trudno jest utrzymać idealną pogodę na poziomie 22 stopni Celsjusza? A nie od razu trzydziestoma atakować, ludzie (ja) -  nieprzystosowani, wybierają się rano do szkoły ubrani cali na czarno, biedni, nieświadomi, że za parę godzin prawie skończą swój żywot podczas podróży komunikacją miejską.



But let's stop complaining and head to my outfit. Well, I don't really have much to say about it - the dress was almost forgotten, the shoes are the ones I'm learing how to walk in and the bag is probably in every second post so I know you hate it. And here I just want to tell you that my writing about experiences in the kitchen sounds much better than my mumbo jumbo about clothes. I guess it's time to change the theme of my blog!*

Narzekanie narzekaniem, ale ja powinnam raczej Wam o stroju opowiadać. W sumie dużo do opowiadania tutaj nie ma - sukienka, którą "wygrzebałam" z czeluści szafy, buty, które testuję na krakowskim bruku i torebka, którą już chyba wszyscy znacie i macie serdecznie dość. I tutaj właśnie zauważam, że lepiej wychodzi mi opisywanie kulinarnych przygód albo pogody niż opisywanie ubrań. Chyba zmieniam tematykę bloga.*


*No, I'm not going to change it!  /  Nie, nie - nie zmieniam!

130 comments:

  1. Such amazing pleats and a beautiful raspberry color! Love it.

    I am fascinated by your blog and amazing style.

    -kw, ladiesinnavy

    ReplyDelete
  2. jeśli ta sukienka to łup z sh..to aż oniemiałam. cudowność! przepiękna i przepyszna jagoda:)

    ReplyDelete
  3. Wspaniale wyglądasz :) do tego wspaniale piszesz!

    ReplyDelete
  4. Po przeczytaniu tego tekstu, pozostał tylko uśmiech na mojej twarzy. Nie wiem co lepsze stylizacja czy tekst. Jesteś genialna, genialnie piszesz i masz genialny styl.

    ReplyDelete
  5. bardzo dziewczęco :) ale 22 stopnie to jest strasznie zimno :) nie znam pojęcia "za gorąco" :)

    ReplyDelete
  6. podoba mi się twój styl pisania, jest taki luźny ;) Piękna sukienka

    http://echohanger.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Genialne buty :) ciekawe jak się sprawdzają na bruku ;)
    Pozdrawiam <33

    ReplyDelete
  8. te buty są przepiękne! A kolor wina jest zdecydowanie Twój!

    ReplyDelete
  9. Gorgeous outfit and really great photos. Who takes your photographs?
    I love the color of that dress!
    Carlee

    http://allthingsaveragegirl.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Jak zwykle wyglądasz zjawiskowo. jesteś piękna,a ta sukienka podkreśla tę urodę jeszcze bardziej <3

    ReplyDelete
  11. ślicznie, ale wzięłabym czarną torebkę :) powiedz mi tylko, jaki jest Twój sposób na znajdowanie fajnych rzeczy w sh? Bo ja tam szukam i nic nie mogę znaleźć :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie mam żadnego sposobu ;) chyba po prostu mam szczęście

      Delete
  12. Piękna sukienka! Ten krój, ten kolor!

    ReplyDelete
  13. Zdradzisz nam swój przepis na mrożoną herbatę?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nic specjalnego!! ;D robię herbatę, dodaję kostki lodu, miętę i plastry cytryny ;)

      Delete
  14. Fajniutka notka! Butki obłędne! Gorąco pozdrawiam :-)))

    ReplyDelete
  15. Amazing dress!

    www.laurablogmode.com

    www.everydaystreetstyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Oh nieee, mam poważną dress-envy. Przez ciebie staję się złym człowiekiem D:

    ReplyDelete
  17. Aaaa, uwielbiam Cię w takim wydaniu! Zresztą, jakkolwiek byś się nie ubrała, wyglądasz świetnie.

    ReplyDelete
  18. Cudowna sukienka, czarne buty idealnie pasuja do niej a dolączona brazowa torba świetnie sie komponuje.
    cudowne cudowne cudowne!

    ReplyDelete
  19. You look lovely, Weronika! And the way you write makes me laugh, haha. But yeah, I agree on that temperature thing. In Germany summer had kind of started, too. Now I just wish it was winter again. Can't stand the heat and the always sweaty body!

    ReplyDelete
  20. Tak dobrze wyszło Ci to narzekanie, że tekst przeczytałam całkowicie omijając wzrokiem zdjęcia. Ale przewinełam znów do góry i sprawdziam faktycznie kilka ich było. Co więcej - wygląda na to że mamy (chyba) taką samą torebke. ;)

    ReplyDelete
  21. Uwielbiam Twoje wpisy zawsze są ciekawe:) co do pogody, mam dokładnie tak samo jak Ty! :)

    ReplyDelete
  22. Uff...cóż za ulga, że nie zmieniasz tematyki, gdyż 'opisywanie ubrań' idzie Ci znakomicie!
    Masz naprawdę piękne buty :)

    ReplyDelete
  23. :) i dobrze, bo pisanie o modzie wychodzi Ci Weroniko bardzo dobrze :)

    ReplyDelete
  24. Piękna sukienka, świetne buty!

    Mam to samo! W zimę marzę o lecie, a jak przychodzi lato to chcę zimę.

    ReplyDelete
  25. jesteś cudowna! kocham Twojego blog za całokształt! Powiedz mi skąd masz takie lekkie pióro, hmm?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję!!! czy ja wiem, czy mam takie lekkie pióro... ;p

      Delete
  26. Perfect! You look so sweet!
    And that dress color... :D

    ReplyDelete
  27. Prześlicznie! Strasznie mi się podoba kolor tej sukienki :)

    ReplyDelete
  28. Cudowna sukienka w pięknym odcieniu:)
    Ech, jeżdżenie autobusami w taki gorąc to istna męczarnia. Brak klimatyzacji czy jakiejkolwiek wentylacji to norma, ale pancerne, nieotwierające się okna na jakie ostatnio natrafiłam to już przegięcie...
    Uwielbiam czytać Twoje notki, pisane prosto, zabawnie, maja w sobie cos przyciągającego:)
    D.

    ReplyDelete
  29. W poprzednim poście pytałam się o puder dla niemowląt nivea. Odpisałaś, ze juz go nie używasz. Mogłabyś mi powiedzieć dlaczego? Jakoś szkodzi na cerę? Byłabym wdzięczna za odpowiedź

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie używam, bo wystarczą mi bibułki matujące w ciągu dnia ;))

      Niestety nie wiem, czy szkodzi, ja niczego takiego nie zauważyłam

      Delete
  30. Gorgeous!! love to hear about you kitchen experiences!!!

    ReplyDelete
  31. nie, nie zmieniaj:) taka już jest natura człowieka, że na wszytsko narzeka... A ja ciągle i niezmiennie nie lubię lata, wolę jesień ( ale tą piękną polską jesień) no i wiosnę, bo wszystko budzi się do życia. A co do lata to najlepiej jest jak temp. nie przekracza 25 stopni:) A Twój strój piękny jak zawsze. Bardziej przypadają mi do gustu zdjęcia, na których masz ubraną sukienkę. Jesteś wtedy taka niewinna, dziewczęca i to mi się najbardziej podoba:) A jak jeszcze coś skrobniesz mądrego to już w ogóle cud, miód i malina:) pozdrawiam serdecznie!
    http://twisted-li.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. Jesteś bezbłędna! A czytanie twoich narzekań to o dziwo sama przyjemność :)

    ReplyDelete
  33. Jakie wzielas imię do bierzmowania ? :) Dlaczego ?

    ReplyDelete
  34. sukienka z sh? chyba Cię zabiję! :)

    ReplyDelete
  35. jeju ta sukienka jest po prostu przecudna jak i cała Ty :)

    ReplyDelete
  36. such cute shoes!

    xo Camilla

    Into The Fold

    p.s check out the giveaway on my blog :)

    ReplyDelete
  37. obłędna. obyś zaszła daleko w życiu, bo masz ogromny talent i pasje jeślio chodzi o mode !
    Pozdrawiam ;)

    ReplyDelete
  38. You look wonderful! I really like this dress, especially its color!

    ReplyDelete
  39. WOW...beautiful dress. I adore it, and the colour...oh myyy <3<3<3

    ReplyDelete
  40. Hello there :) I just wannted to say how much I love your blog <3 Your photos are so damn cute and everything you write sounds so funny :) xx

    ReplyDelete
  41. Simple, but really quite lovely. That's a great color on you.

    ReplyDelete
  42. omnomnomnom buty!<3 wygodne?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. na razie tak sobie ;D zobaczymy, mam nadzieję, że jakoś je rozchodzę!

      Delete
  43. What a gorgeous outfit! The colour and the cute little pleats, everything is just so lovely. Nice to see you're enjoying the sunshine!

    Lou xx 
    Bits & Bobs

    ReplyDelete
  44. zakochałam się w sukience:) jestem za 22'C zawsze:)

    ReplyDelete
  45. this dress is incredible! i love it so much and the color looks great on you. everything looks great on you though!

    ReplyDelete
  46. You look beautiful in this dress, the colour is amazing. So sorry about the overwhelming heat, I know how you feel..But I really do not like the Summer, ever.

    ReplyDelete
  47. Ja za to bardzo cieszę się z takiej pogody, w końcu błogie lato! Przepięknie wyglądasz, nie ma postu żebym się Tobą i Twoim stylem nie zachwycała :)

    ReplyDelete
  48. I adore this color on you! So saturated and beautiful! Like a bite out of a summer raspberry!

    ~CP, ladiesinnavy

    ReplyDelete
  49. Beautiful outfit! The red is stunning against the architecture.

    ReplyDelete
  50. cudowna sukienka, pięknie jak zawsze! uwielbiam Twój styl :)

    ReplyDelete
  51. Niestety świat (i w zimie i w lecie) idealny jest chyba jedynie na wsiach... Miasto działa na mnie ostatnio przytłaczająco i już nie mogę w tym naszym pięknym, nagrzanym Krakowie wytrzymać. Wody i zieleni łąk mi trzeba;) A Ty wyglądasz pięknie!

    ReplyDelete
  52. i love your dress! you look great

    www.styleandshades.blogspot.com

    ReplyDelete
  53. That is such a pretty dress!!

    http://thedamselinadress.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. wow i really love this style, the red fits you perfectly and those shoes are amazing!

    thumbs up my dear!

    cherrybee

    http://live-life-cherrybee.blogspot.de/

    ReplyDelete
  55. Śliczna sukienka , a co do pogody zgadzam się z tobą w stu procentach;)

    ReplyDelete
  56. Hahah in Latvia we also have very hot weather!
    Nice dress :)

    www.anetesdomas.blogspot.com

    ReplyDelete
  57. You are so cute! I love visiting your blog because you always manage to give me a good laugh. You look gorgeous in red by the way.
    xx http://camomeetscouture.blogspot.com/

    ReplyDelete
  58. Chyba najlepsza Twoja stylizacja! ;)

    ReplyDelete
  59. Co sądzisz o New Look Diora?

    ReplyDelete
  60. Śliczna sukienka :) wyglądasz troche jak z innej epoki :)

    ReplyDelete
  61. Piękna sukienka!
    ...ale proponuję jednak nie narzekać, bo niektórzy z nas muszą egzystować w 50-stopniowym upale i 90% wilgotności, gdzie po wyjściu z domu okulary parują tak, że można potknąć się o własne nogi a weekendowe wyjście na drinka kończy się mega kacem następnego dnia (po jednym koktajlu!). Nie wspomnę już o tym, że pranie nie chce wyschnąć na balkonie :P

    ReplyDelete
  62. Taka tematyka jest równie ciekawa w Twoim wykoniu ;D

    ReplyDelete
  63. ile kosztowały te buty :)?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie mam pojęcia, ja je dostałam za darmo ;)

      Delete
  64. hello weronika,
    I accidently clicked on your blog and I'm so happy about it. Your Blog is simply amazing and your intuition for fashion enviable. You look really great, let me say this =)

    lots of love from germany,
    katharina

    ReplyDelete
  65. Jesteś przepiękna, słodzę, ale co zrobić jak jesteś.
    Pozdrawiam, P.

    ReplyDelete
  66. Ta sukienka jest ZJAWISKOWA *.*
    Za każdym razem gdy wchodzę na Twojego bloga coraz bardziej przekonuję się do second-handów.. Muszę się tam w końcu wybrać :D. A propos pogody, też zawsze na nią narzekam, brakuje mi u nas tej optymalnej (dla mnie przynajmniej) temperatury, czyli nie mniej niż 20 stopni, ale i nie więcej niż 25.. A tutaj tylko albo cholernie zimno, albo taki upał że funkcje życiowe spadają do zera.. :D
    Co zrobić, trzeba się jakoś przystosować ;).
    Pozdrawiam :)) !

    ReplyDelete
  67. pięknie ci w tym kolorze! :) a jak się butki sprawdzają na bruku ?:)

    ReplyDelete
  68. Piękny kolor sukienki! Wiem, że raczej nie odpowiesz na to pytanie, ale nie zaszkodzi mi je zadać :). W jakich second handach w Krakowie buszujesz najczęściej? :)

    ReplyDelete
  69. sukienka jest super :) co do pogody u mnie tez od kilku dni fala upałów, dziękuje bogu za klimatyzowane autobusy, i zadaszone przystanki, bo inaczej...

    ReplyDelete
  70. Wiesz, że masz krzywe nogi? Nie przeszkadza Ci to w noszeniu spódniczek przed kolano? Bo muszę przyznać, że pomimo tego, iż zawsze strasznie razi mnie to w oczy, tak w twoim przypadku jest to naprawdę fajne i powiedziałabym nawet, że pasuje :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. gdybym miała się przejmować wszystkimi niedostatkami mojego wyglądu, to nie starczyłoby mi na to czasu do śmierci. mam takie i muszę z takimi żyć, trudno ;D

      Delete
    2. Oooooooo, wcale nie ma krzywych nóg!
      Można się przyczepić do tych butów, takie paski mocno skracają i zaburzają proporcje łydek, może stąd to przekonanie o krzywości. Natomiast nogi masz bardzo, bardzo ładne, a wiem to, bo mam bardzo podobne, i zbieram komplementy. :)
      Tak więc, Weroniko, nie wątpię, że jakieś tam niedostatki masz (ciężkie do zauważenia przez postronnego obserwatora), ale nóg do niech nie zaliczaj. :)
      Kot

      Delete
  71. Jakie masz mp3/mp4? :)

    ReplyDelete
  72. nie podoba mi się, sukienka Cię pogrubia...

    ReplyDelete
  73. Uwielbiam cię! Jak czytałam twoje "narzekanie" to normalnie jakbym słyszała swoją przyjaciółkę :P

    ReplyDelete
  74. Co założyłaś pod tą sukienkę? (Widać, że jest bardziej 'rozłożysta' ;)) Torba piękna, uwielbiam ją. Ile za nią zapłaciłaś?
    Chciałam jeszcze wspomnieć, że ku mojemu niezadowoleniu coraz rzadziej dodajesz posty ;/
    W 2010 roku było ich 103, 2011 r. - 71, a po niespełna połowie 2012 jest ich zaledwie 21. Szkoda, że to zaniedbujesz. Na szczęście znalazłam inny blog, i jeśli Ty nic nie dodasz to codziennie zaglądam tam. No cóż, szkoda. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  75. Tak sobie myślę, że sukieneczka chyba lepiej wyglądała bez halki. Ale ogólnie ślicznie Ci w niej :)

    ReplyDelete
  76. Jejku, jesteś fantastyczna! Bardzo doceniam kazda twoja notkę, ponieważ są one unikatem wśród blogerek. Ja np. uwielbiam alicepoint, ale żadna to sztuka ubrać się ładnie, komentarze to tak naprawdę wisienka na torcie. Keep going my love :***

    Michalina

    ReplyDelete
  77. Niesamowita sukienka!
    Twoje buty również bardzo mi się podobaj! ;)

    ReplyDelete
  78. Mmmm. Kolor Hot Magenta. Przepraszam. Musiałam wprowadzić drobny element motoryzacyjny. I like it!

    ReplyDelete
  79. ślicznie Ci w tej sukience:)

    ReplyDelete
  80. nie no kiedy Ty nie wyglądasz perfekcyjnie?

    ReplyDelete
  81. jaki masz tutaj makijaż? ;) czym nad ranem i wieczorem przemywasz twarz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. taki jak zawsze ;) tusz, krem tonujący, róż rozświetlający i balsam do ust . rano przemywam płynem micelarnym Bioderma mojej mamy, a wieczorem tym samym + z clinque'a comforting cream

      Delete
  82. I love this outfit...you look pretty

    ReplyDelete
  83. O modzie nie trzeba pisać, zdjęcia wystarczą :)

    ReplyDelete
  84. nice post, it was fun t read it :D lovely lovely dress, the color and the shape!beautiful...

    ReplyDelete
  85. a ja kocham upały <3 zawsze sobie wyobrażam, ze jestem na plaży i jest przyejmniutko i mija to całe uczucie "bleee, za gorąco"

    śliczna sukienka <3

    ReplyDelete
  86. Widziałam Cię dzisiaj w Karmie.
    Jesteś najpiękniejszą istotą jaką kiedykolwiek widziałam.I nie, nie przesadzam ;)

    Zupełnie heteroseksualna fanka Twojej urody

    ReplyDelete
    Replies
    1. o niee, dzisiaj miałam dzień "złej fryzury" cha cha! :D
      Ale dziękuję bardzo!!!!!!!!!


      tak nawiasem mówiąc - Karma najlepsza <3

      Delete
  87. Bardzo lubię Twój styl pisania - rzeczowy, a jednocześnie utrzymany w zabawnym tonie :) Pozdrowienia z Warszawy :)

    ReplyDelete
  88. Mnie najbardziej cieszy, że dodajesz dłuższe, ciekawe posty. Fajnie, że utrzymujesz je w lekkim, zabawnym, nieco ironicznym stylu.
    Mogę porwać Ci buty?;)

    Annie.

    ReplyDelete
  89. wyglądasz grubo w tej sukience, nie podoba mi się

    ReplyDelete
  90. fajnie, że dodajesz tylko te pozytywne komentarze ;))

    ReplyDelete
  91. Brak mi słów... Nie dość, że zawsze wyglądasz olśniewająco, masz śliczne sukienki, to jeszcze piszesz takie posty...! No dobra przyznaję się - jestem zazdrosna ;)
    PS.: A i podpisuje się pod wszystkimi komentarzami - pięknie Ci w takim kolorze!!!
    PS.: Jakiej muzyki słuchasz??? Ciekawa jestem...

    ReplyDelete
  92. kocham Twoje "nowe posty"! Są całkowicie inne, niż kiedyś :D Tak, jakby pisała inna Weronika. Ze zdwojonymi siłami, z zapałem i przekonaniem, że prowadzenie bloga to jest właśnie TO :) oby tak dalej. Pozdrawiam :*

    ReplyDelete
  93. wow, widzę, że wciąż jesteś fanką koków i upięć :) bardzo Ci ładnie, może jutro też czegoś spróbuję ? :)

    zapraszam do mnie :)

    ReplyDelete
  94. Gdzieś wcześniej był komentarz mówiący, że masz krzywe nogi... TO SĄ KRZYWE NOGI?? Ludzie, krzywych nóg nie widzieliście? To są ładne, normalne nogi. Tak, nie są proste jak kołki od góry do dołu, ale to NORMALNE. Idealnie proste nogi są zwyczajnie brzydkie i niezgrabne...
    Sukienka ma piękny kolor. Jak dla mnie talia jest ciut za wysoko i odrobinę to burzy proporcje, ale to takie czepianie się szczegółów. Ogólnie i tak jest ślicznie :)
    Z.

    ReplyDelete
  95. piękna sukienka :)
    Zapraszam również do siebie na wyjątkowe rozdanie z torbą shopper :)
    http://ellysska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  96. Zapomniałaś o pasku z sh. Te buty to na koturnie czy obcasie? Tytuł postu to z filmu prawda?

    ReplyDelete
  97. Powiem Ci tylko tyle:
    Po pierwsze jesteś przepiękna, tu nie przyjmuje żadnego sprzeciwu. Po drugie uwielbiam twój styl. Zaczynając od tego jak dobierasz dodatki, kończąc na ogólnym outficie (tu, akurat urzekłam mnie sukienka, jest cudowna). Po trzecie sposób w jaki piszesz sprawia, że ten blog, jak dla mnie, jest najlepszym blogiem modowym.
    Kończąc jest dla mnie inspiracją, mam nadzieję, że kiedyś Cie spotkam.

    J.

    ReplyDelete
  98. you always have the cutest dresses..then I see they are all either made by your grandmother or thrifted.. :( awesome for you! sad for the rest of us!! keep up the good work, I love your blog <3

    www.thegloriarecord.blogspot.com

    ReplyDelete
  99. Przepiękny kolor sukienki, wspaniale podkreśla twoją urodę. Takie przewiewne sukienki są idealne na letnie upalne dni:) Poza tym plisy dodają uroku całej kreacji :) Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  100. prześliczna sukienka i jej właścicielka!

    ReplyDelete
  101. Piękna sukienka! Jest to mój numer jeden wśród Twoich kreacji :) kolor, krój...kurcze...chyba się zakochałam ;p

    ReplyDelete
  102. i LOVE this dress!! So pretty.
    jennybodell.blogspot.com

    ReplyDelete
  103. it is not high time you changed the theme of that blog!

    ReplyDelete

If you can't see your comment or my answers click 'Load more' :) / Jeśli nie widzicie wszystkich komentarzy albo moich odpowiedzi, kliknijcie w 'Load more' :)